Raport tydzień 17 - 18

Dzień dobry! Czas na raport :)

Poland Bike Radzymin

Szymon Cygan - MAX M3 10/106; open 23/250
W piątek koło 11 złapały mnie skurcze żołądka i okolic w efekcie do wieczora prawie nic nie jadłem, co nie jest słusznym podejściem przed wyścigiem. Na szczęście przeszły bez śladu. W sobotę trening przedstartowy zrobiłem nie całkiem zgodnie z planem - w ramach rodzinnej wycieczki rowerowej, do tego wieczorem basen z dziećmi. Słowem przygotowanie nie zupełnie książkowe. Do Radzymina przyjechaliśmy z Martą z przyzwoitym wyprzedzeniem. Jednak pomimo zapasu czasu nie najlepiej się w sektorze ustawiłem i to 2-gim tym razem. Pierwsze 5km asfaltu wszyscy jechali razem, więc trochę podgoniłem, chociaż ekonomicznie byłoby być w czubie. Albo mi się wydaje, albo 2-gi sektor na początku idzie mocniej niż 1-szy - tutaj nikt się nie czai. Trasa identyczna jak w zeszłym roku - sporo piachu, korzeni. W wyniku różnych przemieszań więcej niż powinienem jechałem sam lub na przedzie, ale pozwoliło to podgonić kilku samotnych, którzy potem się podłączali. Ostatecznie wynik całkiem przyzwoity – najwyższy rating z dotychczasowych.
Tydzień przed startem obniżyłem kierownicę i był to dobry pomysł. Pojechałem tez na wyższym ciśnieniu w oponach (acz i tak z tych niższych). Generalnie to chyba dobry pomysł, acz nie koniecznie na tej trasie :)

Marta Krzymowska - MAX kat 9, open 19

Słabo spałam przed wyścigiem, budziłam się kilkukrotnie w ciągu nocy, było mi gorąco i w ogóle. Rano miałam zapchany nos i zawalone gardło. W wyniku negocjacji przed startem udało mi się wcisnąć do 6 sektora na start (argument o wygraniu generalki w ŚLR był nie do odparcia ;)
Ten 6 sektor był dla mnie ociupinkę zbyt wysoki, lepiej byłoby wystartować z 7. Trzymanie tempa sektora było trudne, początek oscylował w okolicy 30km/h a dochodził nawet do 35-40, ale zaczęłam odpadać od grupy chyba gdzieś dopiero po godzinie jazdy. Około 1,5h jechałam w okolicach progu a potem mnie odcięło (tradycyjnie).
Niestety nie miałam jak uzupełnić energii na wyścigu a złożyło się na to kilka niefartów + moja niefrasobliwość - po pierwsze zapomniałam że skończyły mi się żele, po drugie jak sobie przypomniałam w sobotę to już nie miałam gdzie kupić, po trzecie gotówki w portfelu na wyścig zabrałam tylko tyle żeby mieć na wpisowe i czipa więc nie miałam za co kupić żeli w miasteczku maratonowym, po czwarte Szymon, z którym przyjechałam nie bardzo miał się czym podzielić... ;) Więc energię uzupełniłam tylko połówką banana z bufetu w około połowie trasy. Poza tym miałam tylko wodę. Nawet izo żadnego nie wzięłam bo pomyślałam sobie, że krótki wyścig, to izo nie będzie mi potrzebne. Tak, że, ten... chyba sama się prosiłam o taki wynik jak był ;) Aha, no dodatkowo jeszcze obniżające się powoli i podstępnie siodło ;) Zorientowałam się dopiero pod koniec trasy, jak zaczęły mnie straszliwie piec uda po jakimś podjeździe. Uznałam jednak, że nie warto go poprawiać bo będzie się osuwało dalej a tak może resztki fibergripa załapią i nie będzie zjeżdżać dalej. I tak rozmyślając dojechałam do mety na siodle obniżonym o dobre 2 cm. Ogólnie to zajechałam się straszliwie, na Świętokrzyskiej tak się nie zajeżdżam jadę tam zupełnie inaczej. No i Radzymin przypomniał mi, dlaczego przestałam się ścigać na Mazowszu. Piachy, dziurawe łąki, generalnie płasko (poza kilkoma sympatycznymi interwałami w drugiej połowie), nudy na pudy i męczarnie na piachach i łąkach a poza tym zapiek od samego startu aż do... odcięcia prądu ;) Szczerze... wolę ŚLR. Ale przynajmniej sektor udało mi się utrzymać no i punkty dla drużyny zdobyłam :)

European Cycling Challenge

Adam Grabek

Pamiętacie jak przed rokiem namawiałem was do nakręcania kilometrów dla Warszawy? W tym roku też was będę namawiał. Już po raz piąty Europa "oddolnie" stara się ograniczyć emisję dwutlenku węgla w dużych miastach, poprzez promocje roweru. Dwa lata temu Warszawa zajęła I miejsce, w zeszłym roku byliśmy III. Jak zbierać punkty? To proste. Jeździmy na rowerach do pracy, kina, na zakupy. Rejestrujemy nasze przejazdy na stronie http://cycling365.eu/. Stan rywalizacji oraz regulamin na stronie http://cyclingchallenge.eu/pl/. Do rywalizacji można dołączyc w dowolnym momencie jej trwania. Niech koła się wam kręcą!

MTB Specialized Trilogy

Przemek Staszkiewicz
W związku z planowanym startem Sołtysa i Krzyśka w tej prawdopodobnie najtrudniejszej technicznie etapówce w Europie, postanowiliśmy zwiedzić chociaż częściowo trasy jednego z etapów - Kleine Alpen. W ten oto sposób po raz kolejny wylądowaliśmy w ultrastromych górach Suchych, gdzie dwa lata temu na zawodach enduro wycofaliśmy się, bo stwierdziliśmy zgodnie, że to chyba nie jest sport dla nas ;) Tym razem również adrenaliny i wyzwań technicznych nie brakowało, ale wzajemnie się motywując, ze wszystkim sobie poradziliśmy. Szczególnie duży szacun dla Krzyśka, który mierzył się z freeridowym charakterem tych gór na sztywnym rowerze. Na trasie czekała na nas niespodzianka w postaci przeprawy przez kilkaset metrów dawnego tunelu kolejowego prowadzącego pod górą.